Monday, April 27, 2009

melayu disko

"hye, do i know u?"

ha? aku terpinga²...

"ow bru i ingat, kita pernah jumper kat kl rite, hmmm... but i tak prasan la kt maner ek?.."

ha? lagi sekali, oww.. aku pura² kelihatan cool..

kotak rokok aku dicapai, digigit sebatang dan memandang pada aku, mintak nyalakan lah tu.. aku buat tak tau, kebetulan kawan ku lalu di belakang, aku tarik tangannya..

"jimmy, aku kluar jap, duduk sini, nih kenalkan, member aku, baru kenal tadi"

"eh!? u mau pigi mane?", sambut jimmy.. mamat nih aku baru jer kenal beberapa bulan lalu, tapi sangat² sekepala, dan mengambil berat..

keadaan sangat padat di dalam, susah untuk bernafas, penuh dengan pergerakan melayu² disko.. aku kurang suka dengan keadaan nih sebenarnya, tapi disebapkan perlawaan jimmy, ah, ikut jer lah...

di luar, penuh dengan makhluk² stylo mylow berpakaian kelabing (clubing), aku nyalakan sebatang rokok, dan pandang menghadap ke laut, melayan kepala yg sedikit pening dan berdenyut²..

tiba², beberapa orang berlari masuk ke dalam, dlm hati aku mengatakan.. gaduh.. duh!! aku pun menyerbu ke pintu, kelihatan berasak² orang keluar, dari luar kelihatan botol bertebangan, bukan satu dua, tapi sangat banyak.. jimmy tarik tangan aku... "bang, jom blah"...

aku tanyer dier, macam mana boleh gaduh?

"tah la aku pun tak tau tiba² jer botol terbang.."

No comments:

Post a Comment