Tuesday, May 5, 2009

hari nih..

aku pun tak tau kenape hari nih aku raser laen... jantung aku berdegup sangat kencang, macam ditekan², semua bender yg aku buat aku rasa tak kena, hilang tumpuan ketika makan sampai boleh tergigit lidah sendiri sampai koyak.. dem!!! designer aku dah mula tarik muka dengan aku harinih..

kau pernah bayangkan tak sekiranya kehidupan kau selepas ini penuh dengan kekesalan, penuh dengan tangis, dengan kegelapan, semua benda yg kau buat, terasa seperti ada saja yg tak kena, apa yang akan kau lakukan apabila kau kehilangan seseorang yg sangat² kau sayang? apa yg kau perlu lakukan apabila orang yg kau bergantung harapan hilang begitu sahaja..

"lupakan saja, semua manusia akan lalui semua nih"

memang senang cakap macam tu, aku pun pernah cakap gak pada sorang kawan aku yg kehilangan seseorang yg sangat berharga untuk dirinya... sekarang, tak guna cakap begitu pada aku... kerana aku pernah rasa kehilangan seorang ayah yg hidup bersama aku sejak aku kecil lagi, dan sekarang, mungkin aku akan kehilangan seorang lagi orang yg aku sayang lebih dari nyawa aku sendiri...

ingin tahu bagaimana rasanya? ok kepada sesiapa yg takpernah rasa kehilangan seseorang yg kau sayang, mari duduk, nyalakan sebatang rokok, dan dengar aku bercerita tentang perasaan aku..

sekarang nih, aku rasa jantung aku berdenyut dengan sangat kuat sekali, sangat² kuat, terasa aliran darah semakin penuh dalam jantung aku yg sangat kuat mengepam, terasa sangat sakit, umpama belon kecil yg diisi air sepenuh²nya dan menunggu masa untuk meletup tersiat dan mati!

terasa seperti sedang lemas dalam laut yg takder panghujung, setiap sedutan nafas aku dipenuhi air berbisa yg menyelinap masuk ke dalam setiap rongga² hidung, kemudian naik ke mata, memenuhi telinga yg membingitkan, dan akhirnya memenuhi setiap urat otak! bisa!!! sangat bisa!! lebih bagus mati dari merasa siksa macam nih!!

terasa seperti seluruh bulu roma aku meremang, seperti di cucuk berjuta jarum halus di setiap sudut kulit aku dari kaki sehingga ke muka. aku terasa macam nak koyak² kan setiap inci kulit aku agar tidak lagi terasa sakit yg sebegini, sakit mengoyakkan kan kulit pun tidak pedih macam nih!

aku rasa macam takder lagi esok, takder lagi lusa, minggu depan, bulan depan, tahun depan, takder lagi masa² yg akan datang, kehidupan aku sekarang bagaikan kiamat! sila sentap roh aku dari jasad sekuat²nya agar aku tak hilang pertimbangan!

setiap gerak geriku, setiap langkah aku, setiap perbuatan aku, penuh dengan memori dari kau! aku terasa seperti ingin mati agar tidak lagi dapat melihat kau lagi, yg sedang bergembira ketawa tersenyum berlari dengan orang laen!!

kenapa dunia nih terlalu kejam?!! mudahnya kau membuat aku jatuh cinta pada diri kau kemudian apabila aku dah hannyut jauh ke tengah, kau lepaskan pendayung, terjun ke laut dan tinggalkan aku seorang.. sayang, u know i can't swim....

aku rasakan macam ingin kunyah seberapa banyak ubat penenang yg aku ada agar aku dapat lena dan melupakan kau walau pun seketika, walaupun aku akui, kau juga tak pernah melepaskan aku dari pelukan erat yg penuh dengan kasih dan sayang dalam mainan mimpi aku sendiri.. walau aku akui, apabila aku bukak je mata keesokkan harinya, nama kau akan datang dahulu mengucapkan "selamat pagi sayang" dan bermain dalam fikiran lebih awal dari nama tuhan...



**sampai bila... aku harus menipu diri sendiri.. tuhan, tolong lah, beri aku satu lagi peluang, dan aku akan buat yg terbaik untuknya...

1 comment:

  1. setiap gerak geriku, setiap langkah aku, setiap perbuatan aku, penuh dengan memori dari kau! aku terasa seperti ingin mati agar tidak lagi dapat melihat kau lagi, yg sedang bergembira ketawa tersenyum berlari dengan orang laen!!

    mudahnya kau membuat aku jatuh cinta pada diri kau kemudian apabila aku dah hannyut jauh ke tengah, kau lepaskan pendayung, terjun ke laut dan tinggalkan aku seorang...
    sama ada kau percaya atau tak...
    aku paham perasaan kau dalam kedua2 situasi ni.
    aku alami sendiri tak lama dulu.
    tapi kau pernah fikir tak...
    kau pun berhak untuk hidup happy.
    so, kamon encik...
    kite melangkah ke depan & jangan pandang belakang lagi.
    mahu??

    ReplyDelete