Monday, May 4, 2009

melayu disko (malam jumaat)

"manusia tu kan brubah-ubah.." kata sorang kawan yg sedang duduk sebelah aku sambil menikmati riuh rendah musik yg membingitkan..
..."sorry, aku bukan manusia" jawab aku.
..."satu tahun yg lepas, aku duduk di club macam nih sambil minumn beberapa botol heiniken, n skrang, aku still duduk di club sambil minum heneiken, beside, lebih banyak dari dulu."
"ha.. tu pun kira berubah la tu bang, dulu sikit, sekarang makin banyak."
..."bukan patutnya berubah kepada someting yg lebih baik ker jimmy?"
"aiyo bang, just drink n get drunk, it's not that bad lor bang"
..."ah ho tak minum ke jimmy?
"dulu dia minum kuat, but after kenal sama nancy, dia trus stop"
..."hmm.. i dlu pun pernah stop minum, pernah stop smoke"
"why eyh?"
..." i tukar smuer tu dengan someting yg lebih bermakna dlm my life"
"what? amoi ka?"
aku just diam...
..."kalau u nak tau, i balik mlk nih pun cox nak brubah, nak jadi lebih baik, mau jadi manusia."

jimmy just angguk tanpa pandang aku, tanda dah malas nak layan aku merepek. then someone datang kat dia n bisik someting.

"u mau balik pukul brapa tadi sik? before 1 ait? ok now u kena balik lambat sikit.. polis dah rush, pintu bawah dah tutup.. hahaha... u clear tak bro?"
..."tak"
"anyting krang, u call me, nanti i'll pay that police.."
aku diam je... hati dah tak kesah pun apa yg akan jadi pada diri aku sendiri.

..."jimmy, u mau kawen time umur u brapa?"
"ayyoo bang, u duduk termenung sini dari tadi cox pk pasai kawen ka? hahaha..."
aku capai rokok, gigit sebatang, pantas jimmy kluarkan zippo..
"chill la bang, kalau ada jodoh, tak kemana"


**n mlm tu aku ditahan kat balai polis melaka tengah smpai 5pagi sbp kandungan parasitamol berlebihan dlm urine.. aku plak bleh terlupa bawak surat doc. thanks jimmy, i know u pay that stupid police, btw, great b'day party..."

2 comments:

  1. owh, kena rush.
    kena tahan kat balai.
    kena bayar the police.
    how cool is that?
    :)

    ReplyDelete